top of page

Nieuws

Gezocht: office coördinator

Bijgewerkt op: 28 jul. 2023




Ben jij hands-on, een organisatorische duizendpoot en wil je een actieve en concrete bijdrage leveren richting klimaatneutraliteit?

Dan ben jij de nieuwe medewerker/medewerkster die we zoeken!


Dan ben jij de nieuwe medewerker/medewerkster die we zoeken!


Bij ECoOB praten we niet enkel over het klimaat. Wij brengen ook verandering!

Als burgercoöperatie werken we met enthousiasme aan meer hernieuwbare energie in de regio Oost-Brabant. Met een sterk groeiende groep aandeelhouders (meer dan 1000 momenteel) investeren we samen in grote zonnepaneelinstallaties en warmtenetten. Zo produceren de installaties - in collectieve eigendom van alle aandeelhouders - momenteel per jaar 2 GWh duurzame elektriciteit. Dat scheelt een boel CO2 uitstoot!

De financiering van onze projecten gebeurt door burgers die aandeelhouder worden van de coöperatie en in ruil een stuk van het rendement krijgen via dividend.

ECoOB zet ook in op duurzame energiediensten voor de burger. We leveren hierbij onafhankelijk advies, begeleiding en ontzorging van studie tot installatie, een sociaal-maatschappelijke meerwaarde, en een gegarandeerde kwaliteit voor een scherpe prijs.



Polyvalente Office Coördinator (voltijds of 4/5) V/M/X


Ben jij

een dynamische office coördinator met een talent om constant op zoek te gaan naar manieren om onze werkprocessen te verbeteren en efficiënter te maken? Lees dan zeker verder!

Je functie:

Je bent de organisatorische spil van het kantoor en de lijm tussen de administratie en operationalisatie. Je ziet de losse eindjes en bent bereid om zelf de handen uit de mouwen te steken en bij te springen wanneer en waar dat nodig is. Zo creëer je voor onze medewerkers een optimale werkomgeving en laat je onze organisatie op rolletjes lopen. Dat doe je door o.a.:

  • Subsidiedossiers te beheren;

  • Administratieve processen te organiseren, te documenteren en te optimaliseren;

  • Data analyse uit te voeren en slimme rapportjes te maken;

  • Contracten te beheren (klanten, leveranciers, overheden, ledenorganisaties,…);

  • Het organiseren van evenementen (voor klanten, aandeelhouders, personeel, ….);

  • Onze projectcoördinatoren te helpen, waardoor je bijleert over de technische kant van de zaak en in contact komt met leveranciers en klanten;

  • De bestuurders te ondersteunen bij de administratieve en operationele uitwerking van haar doelstellingen en plannen, en bij de groei van de coöperatie.

Je profiel:

Je hebt een diploma of je hebt er geen. Maakt ons niet uit. Dat praktisch denkend hoofd op je lijf en de ‘ik zal dat hier eens in orde brengen’ mentaliteit is het waar het ons om gaat:

  • Je zet altijd de puntjes op de I en bent een heus pietje precies;

  • Je denkt steeds in oplossingen in plaats van in problemen;

  • Je hebt zin voor initiatief en neemt geen afwachtende houding aan;

  • Je hebt sterke organisatorische vaardigheden en stroopt zelf je mouwen op;

  • Discretie zit je in het bloed, op vlak van houding en op vlak van informatie;

  • Je jongleert met de gangbare office pakketten en algemene IT-toepassingen;

  • Je bent een multitasker in hart en nieren;

  • Als teamspeler ben je van nature klant- en servicegericht en stressbestendig;

  • Je hebt affiniteit met de coöperatieve en de duurzame en sociale waarden van ECoOB;

  • Je woont in de regio.


Wij bieden:

  • een deeltijds 4/5 VTE of voltijdse bediendenovereenkomst van onbepaalde duur;

  • een salaris in functie van kennis en ervaring;

  • een soepele werkregeling op kantoor in Wijgmaal en thuiswerk;

  • extralegale voordelen (thuiswerk, flexibele uren en werkvoorwaarden, gepaste ict- en telecomvergoeding);

  • een baan waarmee je actief bijdraagt aan oplossingen voor de klimaatverandering en stijgende energieprijzen, samen met gemotiveerde burgers;

  • een unieke kans om bij te dragen aan de uitbouw van een jonge en snel groeiende burgercoöperatie.

Je bent geïnteresseerd?

Stuur je CV en motivatiebrief naar steven.decat@ecoob.be en vertel ons waarom jij onze gedroomde kandidaat bent. We moedigen je aan om te solliciteren ongeacht je seksuele oriëntatie, geslacht, genderidentiteit- en expressie. Ook kandidaten met een beperking en van gelijk welke etnisch-culturele achtergrond of leeftijd zijn bij ons welkom. Wij streven naar diversiteit binnen ons team en zien dat als een meerwaarde.

Plaats van tewerkstelling: regio Vlaams-Brabant / van thuis uit.


Extra informatie

De dagelijkse werking van ECoOB wordt aangestuurd door de gedelegeerd bestuurder. De gedelegeerd bestuurder werkt samen met een team en rapporteert maandelijks aan de raad van bestuur. De raad van bestuur is verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het ondernemingsplan, bepaalt de strategie en het beleid (financieel, sociaal...). Daarover legt de raad van bestuur verantwoording af aan de algemene vergadering (de verzameling van alle aandeelhouders die allen één stemrecht hebben).

ECoOB is ook actief in REScoop Vlaanderen, het netwerk van alle burgerverenigingen en coöperaties die werken rond hernieuwbare energie. Binnen dat netwerk is er veel uitwisseling van kennis en methodieken. In concrete dossiers worden ook mogelijkheden voor samenwerking afgetoetst.



126 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page